ORGANIZATIA PATRONALA A PRODUCATORILOR DE BCA

BCA, materialul de construcție care a împlinit în 2023, 100 DE ANI.

În ceea ce privește atributele unei case ideale, atât modernitatea și inovația spațiului interior, cât și caracterul sustenabil al acesteia joacă un rol important în prezent. Observăm că, în timp ce durabilitatea / rezistența în timp (69%) și eficiența energetică (67%) sunt atributele menționate cel mai des, caracterul sustenabil înregistrează în 2023 o creștere semnificativă față de 2021, de la 26% la 37%, iar caracteristica de a fi o casă modernă de la 16% la 30%, în special în cazul tinerilor sub 35 ani (48%).

6 din 10 români declarau în 2019 că BCA-ul a beneficiat de recomandări pozitive din partea influențatorilor (ex. specialiști, constructori, vânzatori etc.) (vs. 4 din 10 în 2016). Românii acordă o atenție sporită caracterului modern și ecologic al produselor atunci când evaluează materialele de zidărie pe care urmează să le folosească, pentru 58% fiind important atributul prietenos cu mediul înconjurător la achiziționare (vs. 51% în 2021) și pentru 41% atributul modern/ inovator (vs. 34% în 2021).

Percepțiile românilor au evoluat într-o direcție pozitivă de-a lungul timpului pe măsură ce BCA-ul a devenit un material de construcții din ce în ce mai popular și apreciat datorită reputației testate. El reunește multiple beneficii existente în alte materiale de construcții – simplu de prelucrat, eficiența energetică, durabil în timp și cu proprietăți ecologice de neegalat.

Studiile realizate de Reveal Marketing Research despre atitudinile și comportamentele românilor și ale specialiștilor în construcții despre materialele de zidărie, confirmă aceste schimbări în mentalitatea colectivă cu privire la imaginea BCA.

Dacă în 2016 imaginea BCA în percepția românilor era asociată cu rapiditatea în construcție, rezistența la foc și caracterul modern al materialului, din cele 3 studii Reveal Marketing Research desfășurate consecutiv în ultimii 3 ani, aflăm că principalele atribute asociate BCA-ului sunt caracterul modern / inovator (31% în 2023), prețurile accesibile (30% în 2023) și popularitatea materialului (24% în 2023).

Observăm o accentuare sporită a atenției pe care o oferă românii caracterului modern și ecologic al produselor atunci când evaluează materialele de zidărie pe care urmează să le folosească. Spre exemplu, în prezent, pentru această categorie de produse contează în proporție de 58% atributul prietenos cu mediul înconjurator (vs. 51% în 2021) și 41% atributul modern/ inovator (vs. 34% în 2021) în momentul deciziei de achiziție.

Alegerea BCA-ului pentru construcții este din ce în ce mai atrăgătoare datorită caracterului său modern și prietenos cu mediul.

Miturile potrivit cărora ar fi un material pentru cei cu posibilități financiare reduse sau că ar fi mai degrabă potrivit pentru locuințele de vacanță au fost demontate.

În prezent, alegerea BCA-ului este considerată o soluție inteligentă și eficientă de a economisi bani și timp. De asemenea, începe să devină materialul de zidărie dominant în rândul construcțiilor de locuințe moderne realizate de marii dezvoltatori imobiliari.

Evoluția BCA-ului este incontestabil una pozitivă, caracteristicile acestuia facându-l un material de construcție atractiv, de calitate, modern, eficient și prietenos cu mediul, cu o reputație testată în cei 100 de ani de existență. Având în vedere acest parcurs de succes, industria construcțiilor din secolul XXI este foarte probabil să fie dominată în viitor de utilizarea BCA-ului.